Para poder visualizar todos los contenidos debes tener instalada la versiĆ³n actual de Adobe Flash Player.

INICI OBJECTIUS UNITATS INTRODUCCIO SENSE IDEES NO HI HA FILM ACTIVITATS UNITAT 1 EL GUIO EL GUIO TECNIC ACTIVITAT UNITAT1_2 EXEMPLE GUIOTECNIC AVALUACIO UNITAT 1 INDEX 2 PLANIFICACIO TIPUS DE PLANS PLANS PROPERS 1 PLANS PROPERS 2 PLANS PROPERS 3 PLANS PROPERS 4 PLANS GRUPALS1 PLANS GRUPALS2 PLANSGRUPALS ACTIVITATS PLANS GENERALS1 PLANS GENERALS2 ACTIVITAT FINAL PLANIFICACIO ANGULACIO1 ANGULACIO2 MOVIMENTS1 MOVIMENTS2 MOVIMENTS3 MOVIMENTS4 MOVIMENTS5 AMPLIACIO UNITAT 2 UNITAT 3 EL PLA EL PLA2 ESCENA TRANSICIONS exerciciescena AVALUACIO UNITAT 3 UNITAT 4 UNITAT4intro espai1 espai2 espai3 avaluacio4 UNITAT 5 INTRO5 temps projeccio temps accio ustempscinematografic ustempscinematografic2 

SENSE IDEES NO HI HA FILM

UNITAT 1: SENSE IDEA NO HI HA FILM

SENSE IDEA NO HI HA FILM Quan algú decideix fer un AV: un reportatge, un film de ficció, un documental, un telenotícies, etc, abans de buscar l’equip tècnic i artístic que participarà en la nostra producció, hem de tenir molt clar que volem fer, que volem comunicar. És adir, hem de saber explicar amb les nostres paraules de què tractarà el nostre AV.Moltes vegades no partim d’una idea clara i definitiva. Si aquest és el cas podem començar fent-hi una llista de possibles idees. Hi ha una tècnica anomenada “Brainstorming” (“Pluja de idees en català), que ens pot ser molt útil a l’hora de concretar la nostra idea.PASOS DEL BRAINSTORMING O PLUJA DE IDEES * Primer moment: Dir. Tot val, s'ha de dir sense pensar tot allò que se’ns acudeixi (paraules, frases,...) sense jutjar, no importa si és bonic, lleig, útil o no útil. Quan ja hi ha un bon nombre d'idees es passa a la següent fase. * Segon moment: Podar. En aquest moment es fa una primera selecció. Es repassa el que ja hem dit i esborrem tot allò que sigui impossible, tot allò que sigui lleig, que no sigui útil o que ofengui. * Tercer moment: Escollir. Les idees que es triïn han de tenir unes característiques depenen del treball que estiguis fent.És una tècnica amb uns senzills passos. En un departament creatiu d'una agència publicitària, per exemple: 1. Es defineix el tema o problema. 2. Es nombra un director del brainstorming, que n'explicarà el funcionament i decidirà el tipus de brainstorming. 3. Cada participant genera tantes idees com sigui possible (importa la quantitat, més que la qualitat). 4. L'exercici acaba quan ja ningú té més idees.No hi ha cap idea invàlida: generalment, les idees més sorprenents condueixen a solucions extraordinàries. Amb tot, s'examinen totes i cadascuna de les idees, s'analitzen, s'avaluen, s'organitzen i se'n valora la seva utilitat.FONT: http://ca.wikipedia.org/wiki/Pluja_d%27idees

ACTIVITATS UNITAT 1

LA IDEA NUCLI

Autor: José Manuel Rodríguez (INS Baix Empordà)